lördag 23 januari 2010

Grattis Älskling på 26 årsdagen

Japp i dag fyller min älskling 26 år, e daaan sjukt vad tiden går fort ibland. Men måste väl va för att man tillbringar den med dem man älskar. Den 13 okt 2008 träffades vi första gången, en helt oförglömmlig söndag i ett kylslaget Ljungsbro.

Jag möttes av en lite generad Evelina på parkeringen, i förd foppatofflor & en lite tjurig Enya. För min del var det faktiskt kärlek vid första ögonkastet, även om Evelina inte vill erkänna det så var det de för henne med ; ). Efter det har det gått himla fort, på 3:e dejten fick jag träffa svärmor. På 12 dejten flyttade jag in efter att ha slitit av hälsenan, hade ju sån tur efter som att Evelina är mellan två jobb så var hon ljuset i mörkret som tog hand om mig de kommande 4 månaderna. När jag låg där handfallen av smärta i soffan och inte kunde bidra med så mycket mera än att laga mat.

Förstår inte att jag haft så tur som fått träffa, lära känna, umgås, blivit sambo med, åkt på semester med, och nu det största av allt få barn ihop med. Jag är så himla imponerad av dig älskling som trots din rädsla för att föda barn verkligen kunde tänka dig att gå igenom det igen och med mig. Du är en hjälte, och du är min tjej, du är min blivande fru. Allt du måste göra under denna graviditet, med sprutor i magen, illamående. Allt gör att du växer i mina ögon varje dag, för varje ny dag med dig gör att jag blir ännu mera kär i dig.

Jag har inte riktigt haft tifen för att åka till staden för att köpa present till dig, och det är ju inte direkt min favorit syssla heller att driva omkring på staden. Men som tur är finns internet. Tyvärr han ju inte dina presenter att komma innan din födelsedag, men på måndag kommer några av dem. De är tyvärr obetydliga i jämnförelse med min för tidiga födelsedags presten & julklapp. Som du så kärleksfullt bär omkring i din mage och som kommer redan i mars.

Men jag hoppas att dessa saker kommer att få dig att känna dig fin både före förlossningen och efter. Att de ger dig en liten ny start. Nu blir det lite rim.

Nu slipper du dansa runt på staden och skydda dina ben med ballonger, för här kommer ett par tjejiga långkallsonger.




Detta är gjort i blommigt tyg, du kan knäppa den ända upp när du är lite blyg. Den får dig inte att tänka på hösten, för den e blommig och gömmer brösten.

Denna ska du inte ha på dig när du byter vår sons första bajs blöja, för om det på denna börjar skvätta för det e ju inte kul när du denna måste Handtvätta.


Denna sak är inte bara gjord av en lapp, utan är jätte stor så ska vi äta filébuffe på kanalkrogen kan du dra nerifrån och använda den som haklapp. En polare till mig som heter Hening försökte bära upp denna men han passade helt enklet inte i din klänning.



Du har tjatat och du vill va lika häftig som mig, men det går ju inte för du e ju tjej. Men jag ska ge dig nått som jag tycker är fräckt, så här har du din alldeles egen Spider-mandräkt eller mena Badräkt
Nu har du allafall fått 6 paket, för det ena av dem är ju att jag faktiskt har bloggat som du har tjatat om. Puss på dig min älskling hoppas att du blir nöjd med dagen älskar dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det värmer en "svärmors" hjärta allt det fina du skriver om de flickor som jag älskar mest av allt. Tack Fredrik